loading...
پرنده مهربون
فاطمه بازدید : 190 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

اهل قلم : حجت الاسلام علی بهجت فرزند عارف بی‌نظیر عالم حضرت آیت الله محمدتقی بهجت رحمه الله علیه نقل می‌کند: “در جریان درست کردن قفسه کتاب‌های ایشان(پدر)، دستم زیر قفسه فلزی کتاب رفت و عصب آن قطع شد و تا استخوان برید. در بیمارستان دستم جراحی شد و آن را بخیه کردند. بعد از گذشت چهار پنج ماه دستم خیلی درد گرفت و به تدریج درد آن شدت یافت و من نگران شده بودم ولی در این باره به پدرم چیزی نگفتم چون نگران می‌شدند و تاکید می‌کردند که همان ساعت به پزشک مراجعه کنم و مرتب از آن می‌پرسیدند.

دو سه روز از این ماجرا گذشت. یک روز هنگامی که پدرم از حرم امام رضا علیه السلام به دفتر برگشته بودند در حالی که من حواسم متوجه کارم بود، ایشان مطلبی را گفتند که شنیدم ولی توجه نداشتم.

نیم ساعت بعد جمله پدرم به یادم افتاد. آن‌چه از آن در ذهنم مانده بود، این بود: این طور برایم مکشوف… و بعد کلمه مکشوف را نیمه رها کردند و فرمودند: معلوم شد که اگر کسی جایی از بدنش را که درد می‌کند به هر مکانی از حرم امام رضا علیه السلام بمالد یا دستش را به حرم بمالد و به موضع درد بکشد و این کار را تکرار کند، دردش برطرف می‌شود.

هنگامی که این جمله یادم آمد با خود گفتم: نکند مخاطب ایشان در آن سخن، خود من بودم! لذا بلافاصله در دفترم یادداشت کردم که آقا چنین مطلبی را به من فرمودند. روز بعد به حرم مشرف شدم و دست خودم را به حرم مالیدم. این کار را روز بعد هم تکرار کردم. درد دستم بهبود یافت و تاکنون هم دیگر درد نگرفته است. تاکید می‌کنم که ایشان مطلقا از درد دست من خبر نداشت چون اگر خبر داشت مرتب پیگیری می‌کرد.”

منبع: سایت مرحوم آیت الله بهجت(ره)

فاطمه بازدید : 122 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

اسماعیل بن سهل مى‌گوید: در نامه به امام محمد باقر علیه السلام نوشتم:



چیزى به من بیاموز که با گفتن آن در دنیا و آخرت با شما باشم.



حضرت  درجواب نامه که با خط خودشان بود و من خط او را مى‌شناختم، برایم نوشتند:



اکثر من تلاوه انا انزلناه و رطب شفتیک بالاستغفار.



سوره قدر را زیاد تلاوت کن و لبانت را با استغفار تر کن.



 



منبع: ثواب الاعمال، ص ۳۵۳.

فاطمه بازدید : 173 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)



1ـ پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند:



«چه خوب فرزندانی هستند دخترانِ با حجاب. هر کس یکی از آنها را داشته باشد، خداوند آن را برای وی پوششی از آتش دوزخ قرار می‌دهد و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند به خاطر آنان، او را وارد بهشت می‌سازد و اگر سه دختر یا مانند آن خواهر داشته باشد، جهاد و صدقه‌ای استحبابی از او بر می‌دارد.»



2ـ رسول خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند: دختران، دلسوز و مددکار و بابرکت هستند.

3ـ پیامبر خدا صلّی الله علیه و آله می‌فرمایند:



هر کس وارد بازار شود و چیزی بخرد و آن را برای خانواده‌اش ببرد، مانند کسی است که صدقه‌ای را برای گروهی نیازمند می‌برد و باید پیش از پسران، از دختران آغاز کند؛ چرا که هر کس دخترکی (از فرزندان خود) را شاد کند، گویا برده‌ای از فرزندان اسماعیل را آزاد کرده است و هر کس چشم پسری را روشن کند، گویا از ترس خداوند گریسته است و هر کس از ترس خداوند بگرید، خداوند او را وارد بهشت‌های پرنعمت می‌سازد.



4ـ شخصی فرزندی در راه داشت؛ نامه‌ای به امام هادی علیه السّلام نوشت: من فرزندی در راه دارم. از خدا بخواه که پسری روزی‌ام کند. امام علیه السّلام در پاسخ نوشت:



«چه بسا دختری که از پسری بهتر باشد» [و برای او دختری زاده شد.]

فاطمه بازدید : 215 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (1)

پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم): هیچ کس دراسلام ایمانش زیاد نمی شود مگر آن که محبت او به زنان بیشترباشد .

پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بال هایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد ( مستدرک الوسائل ج 14 ص 154 )

امام صادق ( علیه السلام ) : هیچ مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با هم نیست . پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند ، شیطان به گریه می افتد و می گوید : ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است . ( وسائل الشیعه ج2 ص 179 )

پیامبر اعظم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) در خطاب به مردان فرمودند : چنانچه حیوانات بر جفت های خویش می جهند بر همسرانتان نجهید ، بلکه پیش از آن با بوسه و سخن گفتن وی را برای عمل آماده سازید .

امام صادق ( علیه السلام ) در خطاب به مردان فرمودند : اگر یکی از شما به همسرش نزدیک شود و سپس برخیزد و او را ارضا نکند همسر او اگر به یک سیاه زنگی دست یابد به او متوسل می شود ، پس به هنگام نزدیکی شوخی و ملاعبه کنید که لذت بخش و بهتر است و زن بهتر ارضا می شود .(مکارم اخلاق )

امام علی ( علیه السلام ) : چون یکی از شما خواست با همسرش آمیزش کند ، از شتاب کردن در این کار پرهیز نماید که زنان نیز نیازهایی ( جنسی ) دارند . (خصال صدوق)

از امام صادق ( علیه السلام ) درباره آمیزش از مقعد پرسیدند حضرت فرمود : همسرت عروسک و عشق زندگی توست پس او را با این کار اذیت مکن .( وسائل الشیعه ج20 ص143)

فاطمه بازدید : 219 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)
 - در ازدواج موقت رضایت زن شرط اصلی است اما می توان زنی را مجبور به زنا کرد .

2 - در ازدواج موقت امکان آمیزش ج ن س ی دسته جمعی نیست ، اما در زنا هر تعداد پسر می توانند با یک دختر آمیزش کنند و بر عکس .

3 - در ازدواج موقت اگر فرزندی متولد شود حلال زاده است در صورتی که در زنا اگر فرزندی به دنیا بیاید حرام زاده است.

4 - در ازدواج موقت پس از پایان زمان مقرر زن و مرد به هم نا محرم می شوند اما در زنا زن و مرد می توانند تا ابد به هم محرم باشند.

5 - در ازدواج موقت مهریه باید پرداخته شود اما در زنا مرد می تواند بدون پرداخت مهریه به کار خود مشغول شود .

6 - در ازدواج موقت در صورتی که نزدیکی صورت بگیرد ، پس از تمام شدن مدت ، زن باید چهل و پنج روز و یا به اندازه دو حیض کامل ، عده نگه دارد ( از ازدواج با مردان دیگر پرهیز نماید ) اما در زنا زن پس از اتمام نزدیکی می تواند با مرد دیگری نزدیکی کند .

7 - در ازدواج موقت ، صیغه ی عقد بین زن و مرد خوانده می شود ، که نشاندهنده تسلیم بودن آنها در برابر خداوند است ، اما در زنا عشوه گری و چشم چرانی مقدمه کار است .

8 - در ازدواج موقت دختران باکره زیر 9 سال ( نابالغ ) و دختران باکره دیوانه ، نیاز به اجازه پدر یا جد پدری است ، اما در زنا دختران دیوانه و نابالغ به راحتی راضی به همبستری مخفیانه می شوند .

 9 – ازدواج موقت در بعضی از موارد ، زمینه ازدواج دائم می شود ، اما یک مرد هیچ گاه حاضر نیست با زنی که زنا کرده است ، پیمان وفاداری ببندد و بر عکس .

10 – کسی که ازدواج موقت می کند ، هم ثواب می کند و هم خود را از گناه نجات می دهد ، اما کسی که زنا می کند ، زشتی گناه از چشم او می افتد و نفس او برای پذیرش گناهان دیگر نیز آماده می شود

فاطمه بازدید : 181 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

حوریان بهشتی

حور به معنی شدت سفیدی چشم است و سیاهی چشم حورالعین هم مانند سفیدی چشم آنها شدت دارد و اما مساله لطافت جمال . از جمالش روایات کثیره ای است . رسول الله (ص) فرمود: اگر زنی از حوریان بهشتی در این عالم بیاید تمام مردم هلاک می شوند . طاقت دیدنش را ندارند مگر در آن دنیا که انشاءلله چشم لطیف و لطیف بینی از اینجا با خود ببرند. می فرماید اگر حور بهشتی در عالم دنیا بیاید نور ماه را محو می کند.دیگر از لطافت حور می فرماید که هفتاد حله بپوشد که هر حله ای بوئی جداگانه دارد و آنقدر این حله ها و بدن حور لطیف است که پشت آن پوست بدن بلکه مغز استخوانش همه پیداست بمانند درهمی که در قعر آب صافی دیده می شود . هر حوری برای تجلیل مومن معین کرده اند و هر کدام تاجی به سر دارند.

حوریان به قدری به مومنین مشتاقند که خدا می فرماید: قاصرات الطرف. چشمانش به غیر همسرشان نگهداشته شده است و اگر مومن دیر بیاید حوریان طاقت ندارند. وقتی حور تبسم می کند نور دندانهایش قصر را روشن می کند خلاصه آنجا شهوترانی نیست آنجا وضع دیگری است. خداوند ذخیره های زیادی برای مومن قرار داده است. آن وقت یک زن با این لطافت میداند چه شوهری می خواهد ، یک زنی که از تبسمش نور می جهد شوهری می خواهد که لااقل نور ایمان داشته باشد. مومن نور دارد. چطور خداوند برای حوری که زن تو می شود نور قرار داده اما تو ظلمت داشته باشی. این نمی شود. به این آسانی هم که بعضی خیال می کنند نیست. تا ایمان نباشد نمی شود. آنقدر مطلب عظیم است که معصومین علیهم السلام از خداوند در خواست دیدن آن را می کردند.
موضوع دیگر اینکه در بهشت نفس و هوی و هوس یعنی غفلت از خدا نیست . همه ذکر خدا را می کنند.

کتاب ازدواج اسلامی از استاد شهید دستغیب (نقل از سایت کانون گفتمان قرآن)

فاطمه بازدید : 172 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

ازدواج در بهشت

در بهشت هم نکاح و مواقعه هست ولی نه مثل دنیا که کثافتکاری باشد . لذت بیشترهست اما روحانی. اینجا غفلت است و آنجا تمام ذکر است. چه لذت هایی که خداوند برای مومنین ذخیره فرموده است. بیخود نیست که در دعاها اینطور رسیده که خداوندا حور را به من تزویج فرما: وزوجنی من الحور العین.

بعضی از زنها می گویند که برای مردها (و زوجنی من احور العین) است . برای زنها چیست؟

پاسخشان این است که تزویج به معنی اتصال و جفت شدن است . خدایا مردان را به روح پاکی که یاد تو در وصال آن است برسان. برای زنها هم همین است. تزویجی که آنها را به یاد خدا می اندازد.

مروی است پیر زنی نزد پیغمبر آمد و عرض کرد : یا رسول الله دعا بفرمایید بهشتی شوم. رسول خدا (ص) به عنوان مزاح فرمود : پیره زن بهشت نمی رود . پیره زن بیچاره ناراحت شد و التماس کنان عرض کردپس من چه کنم؟

فرمود: جوان می شود و وارد بهشت می گردد . وقتی وارد بهشت میشود زن در سن شانزده سالگی و مرد سی و سه ساله در یان حد الابد میماند.

تزویج با حور یعنی همنشینی با او .بنابراین برای زنها هم خواندن این دعا مانعی ندارد. خدایا پاکم کن به مقامی مرا برسان که بتوانم همنشین حور گردم.

اگر زنی بگوید معنی (زوجنی) که با حور نمی شود زن ازدواج کند پس تکلیف زنها چه میشود؟ زنها هم اگر بهشتی شوند و شوهرانشان هم بهشتی باشند میتوانند در آنجا نیز با هم باشند و مروی است که عاقد آنها علی ابن ابی طالب است.

ام المومنین ام سلمه از همسران پیغمبر در این باره چند روایت نقل می نماید که از رسول خدا (ص) پرسیدم: زنهایی که دو شوهر کرده اند در بهشت چه میشوند؟

فرمود: اختیار با خود زن است با هریک از این دوشوهر می تواند ازدواج کند. استیناس با همسران بهشتی شغل و سرگرمی بهشتیان است حالا با حوریان یا زنهای مومنه که بهشتی هستند. هر زنی که بهشتی شد در بهشت با شوهرش اگر بهشتی باشد ، ازدواج می کند.حقیقت وصال و مواقعه در بهشت است. حورالعنی که خداوند او را مدح فرموده چشم هایشان از غیر شوهرانشان کوتاه است یعنی نظری به غیر شوهر ندارند. شوهر دوست و شوهر خواه و شوهر شناسند.

نکته مهم این است که فرق است بین ازدواج در بهشت و دنیا ، کسی خیال نکند مثل هم است کاملا متفاوت است. اولین تفاوت ، مواقعه در دنیا علاوه بر دفع شهوت ، غفلت آور است اما موقعه در بهشت ذکر و یاد آور است غناء و آواز خوانی در بهشت ذکر و تسبیح خداست . بهشتیان و همسرانشان و مخصوصا اگر همسر دنیاییش هم باشد چنانچه خدا وعده داده است ، همسران مومن به یکدیگر می رسند و از بعضی روایات چنین بر می آید که هر چند زن و فرزند در مقام پایین تر باشند آنان را به شفاعت مومن به او ملحق می کنند. بهشتیان و همسرانشان در سایه ها یا بر روی تخت ها تکیه زنندگانند.مروی است از پیغمبر (ص) که مومن در یک روز صد دختر باکره را در بهشت تصرف می نماید و عجیب این است که بلافاصله باکره می شود بدون اینکه برای دختر ناراحتی باشد . چنانچه نسبت به خوراکش می فرماید برابر صد نفر در دنیا اشتها دارد بدون باراحتی های دنیوی.

از جمله چیزهایی که خداوند برای مومن در بهشت قرار داده و آنرا به بزرگی ذکر فرموده حورالعین است و در این آیه ی شریفه که می فرماید: و زوجناهم بحور عین. یعنی تزویج نمودیم حور عین را برای مومنین . در ضمن آیه فهمانده شده که تزویج حور العین با مومنین غیر از تزویج این دنیاست ، من باب نمونه حدیث شریفی عرض کنم :

در بحار ذکر کند از سعید ابن مصیب که گوید دیدم در کوفه حضرت زین العابدین (ع) را که از حمام در آمده خود را پاک و پاکیزه نموده و با حنا محاسن شریف را خضاب کرده لباس فاخری پوشیده و خود را معطر فرموده . عرض کردم کجا می روی؟ فرمود می روم مسجدالنبی نماز کنم. عرض کردم حالا موقع نماز نیست. فرمود می خواهم خواستگاری حورالعین نمایم.

بله ، انسان اگر از هر آلودگی ظاهری و باطنی و از هر گناهی و خلق زشتی پاک شد شایستگی تزویج با آنها را پیدا می کند.

کتاب ازدواج اسلامی از استاد شهید دستغیب  (از سایت کانون گفتمان قرآن)

فاطمه بازدید : 324 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

حوریان و دختران بهشتی

امام صادق (ع) به ابوبصیر فرمودند: در بهشت نهر آبی است که در دو طرفش حوریه ها صف کشیده اند و هرگاه مومن به یکی از آنان مایل گردد او را برای خودش از جایگاهش بر می دارد، پس خداوند در جای او حوریه ی دیگری می آفریند.
ابو بصیر گفت: فدای تو گردم! حورالعین را از چه چیزی خلق کرده اند؟
حضرت فرمودند: حورالعین از تربت نورانی بهشت مخلوق شده اند، که مغز ساقهای ایشان از زیر هفتاد حله نمایان است و جگر مومن آینه حورالعین و جگر حورالعین آینه مومن است، که از غایت لطافت و صفا خود را در آن مشاهده می نماید.
ابو بصیر گفت: فدای تو گردم! آیا حورالعین را سخنی هست که به آن تکلم نمایند؟
حضرت فرمودند: بلی! سخنی می گویند که خلایق هرگز سخنی به آن خوشی نشنیده اند.
ابو بصیر گفت: سخن ایشان چیست؟
حضرت فرمودند: می گویند ماییم خالدات که پیوسته خواهیم بود و ما را مردن نمی شاید! و ماییم که در سرای خلد پیوسته راضی و خوشنودیم و در هیچ حال به غضب و خشم نمی آییم! خوشا به حال کسی که ما از برای او خلق شده ایم! ماییم آنان که اگر یک تار زلف ما را در میان آسمان بیاویزند نور آن دیده ها را خیره کند. (بحار الانوار ج 8 ص 120 ح 11)

فاطمه بازدید : 813 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (3)
 امام صادق (ع) فرمودند:مردم لذتي در دنيا و آخرت بيش از لذت زن نمي برند و اين است قول حق ( زین للناس حب الشهوات من النساء و البنین) و سپس فرمود:اهل بهشت به چيزي از بهشت لذيذ تر از نكاح لذت نمي برند . نه از خوراكي و نه از آشاميدني و فرمودند : هر چه محبت همسر در قلب شوهرش زيادتر شود ، ايمانش زيادتر مي شود.
فاطمه بازدید : 173 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)
در تاریخ، احادیث گوناگونی از فاطمه علیهاسلام رسیده است، از جمله:

دوستی اهل بیت:
حضرت فاطمه علیهاسلام فرمود:
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: جبرئیل به من خبر می‏دهد که: خوشبخت، خوشبخت تمام عیار و حقیقی، کسی است که علی علیه السلام را، در زمان حیات من و بعد از وفاتم، دوست بدارد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    كدام رئيس جمهور بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 126
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 411
  • بازدید سال : 2,330
  • بازدید کلی : 246,093