loading...
پرنده مهربون
فاطمه بازدید : 1575 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (2)

آتش دوزخ

زاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟

 

ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟

 

تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟

 

من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟

 

آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند

 

تو که خشکی چه به من ، من که تر هستم به تو چه؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ماهور در تاریخ 1391/11/22 و 11:40 دقیقه ارسال شده است

این شعر از خیام نیست
از شخصی به نام "حسین دودی" هس
حسین دودی شخصی بوده درویش مسلک و روحانی که بخاطر وضع اجتماعی رو میاره به شراب خواری که از شانسش همیشه گیر داروغه و گزمه میفتاده - یه سری میبرنش پیش حاکم شرع که اخوندی به نام اقا نجفی بوده و با حسین دودی دوست بوده - این ملا بعد از اجرای حد (شلاق زدن) یه لباس نو به حسین دودی میده که مثلا ناراحتی ای بینشون نباشه حسین هم شبش میره میشینه شراب میخوره و خلعتی اقا نجفی رو میندازه اونور- دوباره همون شب مست میگیرنش میبرنش پیش این اخونده- اقا نجفی سراغ لباسی که بهش داده رو میگیره که حسین دودی این شعر زیبا رو واسش میخونه

جامه ي نو به میِ کهنه نهادیم گرو
که میِ کهنه مرا بهتر از این جامه ی نو
زاهدا ! بر من درویش میندیش و برو
کِشته ی ما و تو معلوم شود وقت درو!

روز بعد اقا نجفی میبینه حسین دودی دو تا کوزه شراب دستشه دستور میده کوزه ها رو بشکنن که حسین دودی مرتکب گناه نشه و حسین هم واسش این شعر زیبا رو میگه:

زاهدا من که خراباتی و مستم به تو چه؟
ساغر و باده بود بر سر دستم به تو چه؟

تو اگر گوشه ی محراب نشستی صنمی گفت چرا؟
من اگر گوشه ی میخانه نشستم به تو چه؟

تو که مشغول مناجات و دعـــائی چه به من
من که شب تا به سحر يکسره مستم به تو چه؟

آتش دوزخ اگر قصد تو و ما بکند
تو که خشکی چه به من ، من که تر هستم به تو چه؟
پاسخ : نميدونم...از شعرش خوشم اومد گذاشتم....شما بهتر ميدونيد ماهور

این نظر توسط محمد در تاریخ 1348/10/11 و 23:49 دقیقه ارسال شده است

سلام

اگر بازی آنلاین دوست داری
بازی زیبا و پرطرفدار مچ اندازی

http://www.khavaranshop.com/gam.21.html

لینکم کنی خوشحال می شم
پاسخ : نه من بازی آنلاین نمیکنم.لینکتم نمیکنم.


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    كدام رئيس جمهور بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 126
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 365
  • بازدید سال : 2,284
  • بازدید کلی : 246,047