loading...
پرنده مهربون
فاطمه بازدید : 170 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)
اميرالمؤمنين عليه‏ السّلام فرمود: زماني بر مردم مي‏آيد که عمل زشت برتري (کامل) پيدا می کند و خودسازي نموده و جلوه ‏گري می نمايد. پرده از روي محرمات برداشته شود، زنا آشکار مي‏ گردد و مال يتيمان را حلال دانسته و مي‏ خورند، کم‏ فروشي می نمايند و شراب را به جاي آب انگور حلال دانند و رشوه را به عنوان هديه حلال شمرند. خيانت در امانت را جايز مي‏دانند، مردها شبيه به زنها و زنها شبيه به مردها شوند. 

به حدود و احکام نماز اعتنا نمي‏ کنند، در آن زمان براي غير خدا (سياحت، تجارت، ريا، سياست و غيره) حج انجام می
فاطمه بازدید : 204 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)
ابوبكر محمد بن ابي دارم يمامي مي گويد: روزي خواهرزاده ابوبكر بن نخالي عطار را ديدم و گفتم: كجا هستي و كجا ميروي ؟ گفت هفده سال است كه در حال سفرم ! گفتم: چه عجايبي ديده اي؟


 گفت روزي در اسكندريه در منزلي در كاروان سرايي گرفتم كه بيشتر ساكنين آن غريب بودند ، وسط ان مسجدي بود كه اهل كاروان سرا در آن نماز ميگزاردند ، و امام جماعتي نيز داشتند. جواني هم انجا در حجره اي سكونت داشت كه وقت نماز بيرون مي آمد و پشت سر امام جماعت نماز مي گزارد و باز مي گشت، و با مردم اختلا طي نداشت. چون ماندن من در انجا به طول انجاميد و او را جواني پاك و لطيفي كه عباي تميزي به دوش مي انداخت؛ يافتم. روزي به او گفتم: به خدا دوست دارم در خدمت و حضور تو باشم. گفت: خود داني.

 من پيوسته در خدمت او بودم تا آن كه كاملاً با او مأنوس شدم. روزي به او گفتم : خدا تو را عزيز بدارد، تو كيستي؟ گفت: من صاحب حقّم!. عرض كردم: كي ظهور مي كني ؟ گفت: اكنون زمان آن فرا نرسيده است، و مدّتي از آن باقي مانده است. پس از آن همواره در خدمت او بودم و او به همان ترتيب در خلوت و مراقبت خويش بود و در نماز جماعت شركت ميكرد و با مردم اختلاطي نداشت. تا اينكه روزي فرمود: مي خواهم به سفري بروم. عرض كردم: من هم همراه شما مي آيم. در راه عرض كردم: آقا جان! امر شما كي آشكار خواهد شد؟ فرمود: هنگامي كه هرج و مرج و آشوب زياد شود، به مكّه و مسجدالحرام مي روم. آنجا گروهي خواهند گفت: رهبري براي خود انتخاب كنيد! و در اين باره با يكديگر گفت و گو بسيار مي كنند. تا اين كه از ميان مردم بر مي خيزد و به من مي نگرد و مي گويد: اي مردم! اين «مهدي ‹عليه السلام›» است. به او نگاه كنيد. آنگاه دست مرا مي گيرند و بين ركن و مقام مرا به رهبري مرا به رهبري برگزيده و با من بيعت مي كنند در حالي كه مردم از ظهور من نااميد شده باشند.

با هم كنار در يا رسيديم، او خواست وارد آب شود ، من عرض كردم: آقاجان! من شنا بلد نيستم. فرمود: واي بر تو! با من هستي و مي ترسي؟ عرض كردم ؛ نه! امّا شجاعت ان را ندارم . آنگاه خود بر روي آب حركت كرد و رفت و من بازگشتم.

 بر گرفته شده از بحارالانوار

فاطمه بازدید : 189 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)
1.حقّ پسرعموها
 مردي از سرزمين عراق، اموالي را به ناحية مقدسة صاحب الزمان(ع) رسانيد، پذيرفته نشد و به او گفته شد:
 أخرج حقَّ ولد عمِّك منه و هو أربعمائه درهم.
حق پسر عموهايت را، كه 400 درهم است، از اين مال خارج كن.
آن مرد، ملكي از عموزادگانش در دست داشت كه در آن شريك بودند و او حق آنها را نگه داشته بود. چون حساب كرد، حق عموزادگانش از آن مال همان چهارصد درهم بود، آن مقدار را بيرون كرد و بقيه را فرستاد، پذيرفته شد.1
 
2.شمشير فراموش شده
علي بن محمد مي‏گويد: مردي از اهل «آبة» مالي را آورده بود كه به (ناحية مقدسه) برساند، اما يك شمشير را فراموش كرده بود. آنچه را همراه داشت، تقديم نمود، حضرت(ع) به او نوشتند:
ما خبر السَّيف الَّذي نسيته؟
از شمشيري كه فراموش كردي چه خبر؟2
 
فاطمه بازدید : 1288 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
در ادامه طرح برخورد با شیادان مدعی امامت یا ارتباط با امام زمان(عج) در قم كه تعداد آنها در سه سال اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، یكی از مشهورترین آنان دستگیر شد. این فرد ادعا می‌كرد امام دوازدهم است و با شیادی و كلاهبرداری تعداد قابل ملاحظه‌ای از افراد ناآگاه و عامی را تحت تاثیر قرار داده بود. او به سمت جمكران نماز می‌خواند و حتی كتابی نزدیك به 700 صفحه‌ تحت عنوان «القائم» را تبلیغ می‌كرد تعدادی از مراجع تقلید پس از ملاحظه این كتاب، حكم «ارتداد» وی را صادر كرده و او را «مفسد فی‌الارض» دانستند. البته او پس از دستگیری ادعای خود را پس گرفت و به شیادی اعتراف كرد. با این حال چندی بعد در زندان مجددا بر سر ادعای قبلی خود بازگشت. او مدعی بود كه امام زمان(عج) از دنیا رفته و محل دفن ایشان، جمكران است به همین دلیل ما باید قبله خود را به سمت آن مسجد تغییر دهیم. پس از دستگیری او، پنج نفر دیگر از مدعیان دروغین مهدویت در استان قم بازداشت شدند. این پنج نفر هم طی ماه‌های اخیر ادعا كرده بودند امام دوازدهم، سیزدهم و یا چهاردهم! هستند و با شیادی هم توانسته بودند مریدانی نیز برای خود دست و پا كنند.

متاسفانه باز هم باید اعلام كنیم كه ظرف چند سال اخیر، تعداد این شیادان بی‌تعصب، بی‌‌دین و مذهب كه ادعای امامت یا ارتباط با امام زمان(عج) را می‌كنند به نحو نگران‌كننده‌ای افزایش یافته و تعداد افراد ساده و عوامی كه جذب خرافات مذهبی می‌شوند، نیز بیشتر شده است.

فاطمه بازدید : 205 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته)


 


مقدّمه:


با توجّه به این که ایّام میلاد حضرت نزدیک مى شود لازم است ذکرى از آن بزرگوار داشته باشیم ذکرى که سازنده و تربیت کننده باشد. مرحوم علاّمه مجلسى حدیثى درباره حضرت مهدى(عج) نقل مى کنند:


فاطمه بازدید : 214 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)
ایت الله وحید خراسانی

نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود قطب عالم امکان آخرین خلیفه پروردگار، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (اروحنا فداه) می‌باشد.

 

 آن حضرت پس از ولادت به سجده افتاده و فرمودند: اشهد ان لا اله الا الله و ان محمداً رسول الله و ان ابی امیرالمؤمنین، سپس نام‌های مبارک امامان را یک به یک شمردند تا به خود رسیدند و آنگاه برای ظهور خویش دعا کردند.

فاطمه بازدید : 124 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (1)
ابوذر یاسری

در نشانه‌های ظهور، ویژگی‌های پیچیده‌ای دربارة شخصیّت رهبر قیام یمانی بیان شده و روایات، در خصوص نام او گوناگون است. در یک سخن، نام او مردّد بین حسن یا حسین آمده12 و در دیگری سعید نامیده شده و او را «نصر» نیز خوانده‌اند.13 دربارة دلیل نامیدن وی به نصر، از رسول اکرم(ص) نقل شده که زیرا خداوند را یاری می‌رساند. 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    كدام رئيس جمهور بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 126
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 2,285
  • بازدید کلی : 246,048