loading...
پرنده مهربون
فاطمه بازدید : 284 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

بهداشت جنسی در خانمها  

با رعایت برخی نکات بهداشتی میتوانید به میزان زیادی از بروز عفونت های مجاری ادراری و مهبـلی جـلوگـیری بعمل آورید. تــرشحات طبیعی مهبل برای سلامت مهبل ضروری میباشد. در مهبل باکتریهای غیر بیماری زای طبیعی وجود دارنـد کـه وجـودشـان از بـروز عفونتهای باکتریایی و قارچی ممانعت بعمل می آورد. ترشحات طبیعی مهبل شفاف و یا سفید،رقیق و یا غلیظ بوده اما بی بو و ایجاد سوزش و خارش نمیکند. عفونتهای باکتریایی، قارچی، انگلی و عفونتهای ادراری معمولا در زنان شایع است بطور مختصر با با علایم این بیماریها در ادامه مطلب آشنا شوید:

1) عفونت قارچی(کلامیدیا): ترشحات سفید و پنیری شکل مهبل-تورم و درد در نواحی تناسلی-خارش شدید-مقاربت دردناک.

2) عفونت باکتریایی:ترشحات سفید، خاکستری و زرد-بوی نامطبوع ماهی-خارش و سوزش-التهاب و تورم خفیف مهبل.

3) عفونت انگلی(تریکومونا): خارش، سوزش و تورم شدید مهبل-ترشحات کف آلود خاکستری، زرد و یا سبز-بوی نامطبوع ماهی-درد حین ادرار و یا مقاربت جنسی.

4) عفونت مجاری ادرار: احساس سوزش حین ادرار-وجود خون در ادرار-ادرار با بوی تند و تیره رنگ-اضطرار فراوان برای ادرار کردن حتی زمانی که مثانه نیمه پر باشد-قطره قطره آمدن ادرار-تکرار ادرار.

نکات بهداشتی ویژه دختران و زنان:

1) پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو بطرف عقب خود را بشویید. این کار از رانده شدن باکتریهای نواحی مقعد به مهبل جلوگیری میکند.

2) در طی روز لباسهای زیر با جنس الیاف نخی بتن کنید. از پوشیدن لباسهای بدون تهویه مانند لباسهای نایلونی و ساخته شده ازسایر الیاف مصنوعی خودداری کنید. تا آنجا که ممکن است شبها بدون لباس زیر بخوابید تا مهبل با جریان هوا در تماس باشد.

3) از پوشیدن لباسهای تنگ مانند شلوار جین، جوراب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید. لباسهای گشاد و راحت بتن کنید.

4) برای شستشوی لباسهای زیر خود از شوینده های غیر معطر و ملایم استفاده کنید.

5) از وان آب داغ و جکوزی استفاده نکنید.

6) کاندومها و دیافراگمهای از جنس لاتکس و ژلهای اسپرم کش در برخی از زنان ایجاد تحریک میکنند که باید از سایر روشهای جلوگیری از باردار استفاده گردد.

7) حین مقاربت جنسی از لغزنده کننده های (لوبریکیشن) پایه آب (محلول در آب) و غیر معطر استفاده کنید. از وازلین و لوبریکیشنهای حاوی سیلی** استفاده نکنید.

8) لباسهای زیر خود را حداقل هر دو روز در میان عوض کنید.

9) حتما قبل و پس از آمیزش جنسی ادرار کنید.

10) از پودر تالک در اطراف مهبل استفاده نکنید زیرا که پودر تالک رطوبت را در خود نگه میدارد.

11) در صورتی که از تامپون در دوران قاعدگی استفاده میکنید حداکثر آن را هر 4-3 ساعت یکبار عوض کنید. پیش از گذاشتن تامپون دستهای خود را کاملا بشویید. در طی خواب شبانه هیچگاه از تامپون استفاده نکنید و جای آن از پد های بهداشتی استفاده کنید.

12) نوار بهداشتی (پد) را میبایست هر 6-4 ساعت یکبار (حداکثر 8 ساعت) عوض کرد. پیش از گذاشتن پد نیز دستهای خود را با آب و صابون بشویید.

13) از تامپون، نوارهای بهداشتی و دستمال توالت معطر استفاده نکنید.

14) همیشه مهبل و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید. رطوبت رشد میکروبها و قارچها را سرعت میبخشد.

15) بطور منظم سطح خارجی مهبل را با آب ولرم شستشو دهید. برای شستن مهبل نیازی به استفاده از صابون نمیباشد.

16) حین استحمام از صابون و شامپوهای غیر معطر و ملایم استقاده کنید. از وان کف صابون نیز استفاده نکنید.

17) هیچگاه لباسهای خیس و مرطوب را بتن نکنید. چنانچه لباسهایتان خیس شد فورا آن را عوض کنید.

18) هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام سر خود را بسمت جلو خم کنید تا شامپو با مهبل و ناحیه تناسلی تماس نیابد.

19) پس از استحمام با یک حوله نرم ناحیه تناسلی را به ملایمت خشک کنید. برای این کار میتوانید از سشوار (با درجه باد سرد ) نیز استفاده کنید.

20) هیچگاه ادرار خود را نگه ندارید.

21) از دوش مهبل استفاده نکنید. چراکه این عمل ترشحات و باکتریهای طبیعی و محافظ مهبل را میشوید.

22) پس از استحمام ادرار کنید.

23) از روابط جنسی پر خطر اجتناب کنید.

24) در طی روز آب فراوان بنوشید. استرس و وزن خود را نیز کاهش دهید.

25) مصرف روزانه ماست از بروز عفونتهای قارچی مهبل جلوگیری میکند.

26) مصرف بی رویه و سر خود آنتی بیوتیکها میکروبهای مفید و طبیعی مهبل را از میان برده و زمینه ابتلا به عفونتهای قارچی را افزایش میدهد.

27) خانمهای که در دوران حاملگی، شیر دهی ویائسگی میباشند و همچنین خانمهایی که از قرصهای ضد بارداری استفاده میکنند از آنجایی که سطوح هورمونهای بدن آنها دستخوش تغییر میشود میبایست بیشتر بهداشت فردی خود را رعایت کنند

فاطمه بازدید : 315 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

متاسفانه خودارضایی در میان مردان که اعتقادات قوی مذهبی ندارند شایع است . کلیه ادیان الهی بشدت افراد را از ریختن آب منی به خارج از رحم زنان (که شامل خودارضایی هم میشود) نهی کرده است. 

مسئله دیگری که اغلب افراد در مورد آن ناراحتند مسئله خودارضایی در آقایان متاهل است. این مسئله برای خانم ها بسیار ناراحت کننده و در واقع باعث کسر شان آنهاست.

به همین دلیل بسیاری از آقایان درصورت اقدام به خودارضایی سعی میکنند این موضوع کاملا از دید همسرشان پنهان بماند. خود ارضایی در آقایان متاهل سبب آسیب کانون خانواده شده و محبت زوجین را کم می کند .

وقتی مرد در دوران مجردی به عمل ناپسند خودارضایی عادت و در واقع اعتیاد پیدا می کند از نظر روحی و روانی در دوران ازدواج نیز لذت خروج منی با خودارضایی برایش از رابطه سالم جنسی با همسر بیشتر است و همین مسئله سبب می شود زن این برداشت را داشته باشد که مرد او توجه و علاقه ای به او ندارد . اگر چه عدم علاقه و وجود مشکلات حانوادگی می تواند خود سبب این مسئله شود .

در هر حال به خانم ها توصیه می کنیم با این مشکل بزرگ شوهر خود عاقلانه برخورد کنند و از روحی احساسات سبب نشوند که این گره زندگی گره کوری شود که باز کردنش امکان پذیر نباشد .

در شرایطی مناسب و بدور از تنش در یک موقعیت روحی و عاطفی ایده آل با شوهر خود صحبت کنید و این مشکل را به او متذکر شوید و از او بخواهید اگر مشکلی در شما می بیند مطرح کند تا شما آن مشکل را رفع کنید و یا اینکه در جهت رفع مشکل خود باشد .

قطعا با آرامش و صبر و تامل می توانید همسر خود را قانع کنید که این عمل او سبب ضربه روحی برای شماست . به او متذکر شوید انجام این عمل در خلوت و پنهان سبب می شود محبت و عاطفه بین زوج کم شود و زندگی زیبای شما که به سفیدی برف باید باشد تیره و تار می گردد .

فاطمه بازدید : 222 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)

يكي از اصولي كه زنها بايد آن را بياموزند نحوه درخواست از همسرشان مي باشد… عموماً خيلي مواقع بدليل نحوه غلط درخواست كار آنان به مشاجره مي انجامد و طرفين هركدام سي هزار تا فكر چرت و پرت براي خودشان مي كنند…

اولين نكته اي كه بايد توجه كنيد زمان درخواست است.

فاطمه بازدید : 271 جمعه 05 خرداد 1391 نظرات (0)
دلیل اینکه چرا بعضی از مردها برای سکس پول می دهند در مصاحبه هایی که در یک تحقیق جدید انجام گرفت مشخص شد.

رامین، یک مرد سی و خورده ای ساله از طبقه متوسط می گوید، "از سکس با فاحشه ها هیچ چیز نصیب من نمی شود جز یک حس خیلی بد. امیدوارم حرف زدن درمورد آن کمک کند بفهمم که چرا سراغ آن می روم."
فاطمه بازدید : 2156 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نوشته خانم دکتر پتی بریتون (سکسولوژیست)

(majidarticle@yahoo.com) ترجمه و تنظیم: مجید

در اینجا شما چهار نکته اساسی را یاد خواهید گرفت که هر زنی باید آنها را بداند و هیچ مردی

نیست که بتواند در مقابل چنین رفتاری از جانب یک زن مقاومت کند . مطمئن باشید از نتایج بکار

بردن این نکات شگفت زده خواهید شد و همچنین شوهرتان!

 

فاطمه بازدید : 203 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شهرزادنیوز: ده‌ها هزار تن از زنانی که با استفاده از سیلیکون، پستان‌های خود را درشت تر کرده اند، به خاطر تولید و عرضه سیلیکون غیر مجاز از سوی یک شرکت فرانسوی، در خطر ترکیدن پستان‌های خود هستند.

به گفته ژان کلود گیسلن، از نهاد ایمنی پزشکی فرانسه (آفساپس) به روزنامه پاریزین، پس از یک بازرسی از کارخانه "لاسن سور مرسه"، متوجه شده‌اند که سیلیکون عرضه شده مطابق مقررات نیستند و اکنون ده‌ها هزار تن از زنان در ایالات متحده و اروپا، باید حتماً برای معاینات مجدد به پزشک مراجعه کنند.

پزشکان زمانی متوجه این مشکل شدند که تعداد غیر قابل انتظاری از زنان دارای پیوند سیلیکونی تولید شده از سوی این کارخانه، مجبور به عمل جراحی مجدد شدند. به دستور "آفساپس"، سیلیکون عرضه شده از بازار جمع‌آوری شده و این نهاد از زنان خواسته است که به طور مرتب برای عکسبرداری از سینه، به پزشک مراجعه کنند.

در این میان کارخانه مزبور اعلام کرده که از سال 1992 تاکنون بیش از 200 هزار سینه پیوندی سیلیکونی فروخته است. تنها در فرانسه حدود 30 هزار زن با این خطر مواجه هستند.

گفته می‌شود که پس از ایجاد شکست در پستان سیلیکونی، فرم آن از ریخت می‌افتد و امکان آن وجود دارد که سینه دچار عفونت شود.
__________________
فاطمه بازدید : 158 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
آیا می دانید چه روزهایی خوب است برای:

پوستتان؟
خلاقیتتان؟
اُرگاسمتان؟

نوسانات ماهانه ی هورمون ها می تواند باعث افسردگی و یا خوشحالی، خستگی یا پر انرژی بودن، بی علاقگی به سکس و یا شهوتی شدن شما شود. اما اگر شما بتوانید این تغییرات را پیش بینی کنید، می توانید از لحظاه های خوبتان بهترین استفاده را برده و این زمان را طولانی تر کنید. در اینجا چرخه ی خصوصیات شما را از روز 1 تا 28 بررسی کرده و راهبردها و متدهایی برای کنترل و تنظیم رفتارهایتان به شما معرفی می کنیم.


روز 1 تا 7 :
هفته ی بدی است برای بدنتان
دوران قاعدگیتان روز اول شروع شده است و به همراه خود حالات بدی مثل اسهال نیز می آورد (به خاطر بالا رفتن میزان پروستاگلاندین، ماده ی شیمیایی که باعث تحریک روده می شود این حالت ایجاد می شود). افرادی که مبتلا به آسم یا میگرن هستند، بیماریشان در این دوره تشدید می شود.

هفته ی خوبی است برای مغزتان
همینطور که به روز ششم نزدیک می شوید، وارد یک مرحله ی فولیکولی می شوید. این زمان دوران آرامی است که تخمک ها رشد کرده و آماده می شوند که از تخمدان بیرون بیایند. برای کارهایی که نیاز به خلاقیت و ابتکار دارد، دورانی فوق العاده است.

رابطه ی جنسی در این دوره
میزان کم استروژن باعث می شود که دیرتر تحریک شوید، به همین خاطر باید از شریک جنسیتان بخواهید که کمی بیشتر فعالیت کند.

روز 8 تا 14:
هفته ی خوبی است برای بچه سازی
همینطور که بدنتان خود را برای تخمک گذاری در روز 14 آماده می کند، میزن استروژن کم کم افزایش می یابد. علائمی که به شما کمک می کند تا بفهمید تخمک گذاری انجام شده است یا خیر و قدرت باروری دارید شامل موارد زیر است: تغییر رنگ مایع تخلیه شده از مهبل از زرد-سفید گرفته تا اینکه کاملاً شفاف می شود. در بعضی زن ها خونریزی و دل درد هم اتفاق می افتد.

هفته ی خوبی است برای خُلقتان
استروژن در ابتدا به صورت یکنواختی افزایش می یابد، اما بعد این افزایش سرعت میگیرد. روز 14 (تخمک گذاری) شما دیگر احساس تعادل می کنید. حال و حوصله پیدا می کنید و اعصابتان راحت است.

رابطه ی جنسی در این دوره
رابطه ی جنسی در این دوره بسیار پرلذت خواهد بود و اُرگاسم بهتری خواهید داشت. شریکتان نیز همراه شما در این دوران لذت زیادی خواهد برد.

روز 15 تا 21:
هفته ی بدی است برای پوستتان
پوشش رحم دوباره در حال ساخته شدن است و ممکن است در این دوره جوش و لک روی پوستتان مشاهده کنید. در چنین وضعیتی می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید. احتمالاً متخصص مربوطه برایتان آنتی بیوتیک برای مصرف یک هفته تجویز خواهد کرد.

هفته ی خوبی است برای اعتماد به نفستان
به اواسط هفته که می رسید، میزان پروژسترون رو به افزایش می رود که یک خوشحالی و خوشبینی ناگهانی به شما می دهد. در قرعه کشی ها شرکت کنید، یا ترفیع رتبه ای که خیلی وقت بود می خواستید را با رئیستان در میان بگذارید. تا میتوانید از این دوران لذت ببرید.

روز 22 تا 28:
هفته ی بدی است برای pms (علائم قبل از قاعدگی )
میزان پروژسترون به بالاترین حد خود رسیده و نشانه ای است برای اینکه شما به دوره قبل از قاعدگی وارد شده اید. البته ممکن است هیچگونه علائمی (همه ی علائم، از درد سینه گرفته تا سردرد) نداشته باشید و یا فقط بعضی از آنها را در خود مشاهده کنید. به خاطر ترشح میزان کمی هورمون مردانه ی تستوسترون در این دوره، ممکن است با علائمی مثل زیاد شدن موی صورت یا تند شدن عرق بدن مواجه شوید.

هفته ی بدی است برای روحیه تان
ممکن است در این دوران احساس افسردگی کنید. اشتهایتان نیز بسیار بالا خواهد رفت و ممکن است برای رفع این گرفتگی و افسردگی زیادتر از معمول غذا بخورید. پس بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که حال شما را هم بهتر کند مثل برگر بوقلمون یا سیب زمینی پخته که هر دو حاوی آمینو اسیدی هستند که باعث بالا بردن روحیه می شود. اگر احساس نفخ داشتید از غذاهای پر-پروتئین، کم کربوهیدرات و کم نمک استفاده کنید، هم حالت نفخ را از بین خواهد برد و هم به تقویت روحیه ی شما کمک می کند. نگران چاق شدن هم نباشید، به خاطر بالاتر بودن درجه حرارت بدن کالری بیشتری خواهید سوزاند.

رابطه ی جنسی در این دوره
تولید تستوسترون بیشتر باعث آرام تر شدن و در نتیجه جذاب تر شدن صدایتان میشود.


روز 28:
با علائمی روبه رو خواهید شد که به شما می گوید فردا روز قاعدگیتان است: باد کردن شکم، کم خوابی و سردرد.

هفته نامه سلامت
فاطمه بازدید : 194 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
چه 15 سالتان باشد و چه 65 سالتان، احتمالاً یادتان می آید که همیشه در مجلات مربوط به خانم ها دنبال این بوده اید که ببینید بوی دستگاه تناسلیتان نرمال است یا بویی تند و زننده دارد. همه این مجلات هم به طرق مختلف به شما اطمینان می دهند که اندام جنسی همه خانم ها بویی خاص دارد. بعد چند وقت راحت می شوید و از فکر آن بیرون می آیید. اما اگر شما هم جزء میلیون ها زنی هستید که در یک نقطه از زندگیتان دچار عفونت در دستگاه تناسلی شده اید، مطمئناً هربار که از عطر یا صابون استفاده نکرده باشید، بویی زننده از اندام جنسی خود به مشامتان می خورد. گاهی اوقات هم ممکن است همسرتان در این باره انتقاد کند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    كدام رئيس جمهور بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 126
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 435
  • بازدید سال : 2,354
  • بازدید کلی : 246,117