loading...
پرنده مهربون

فاطمه بازدید : 188 سه شنبه 28 شهریور 1391 نظرات (0)

دستگاه تناسلی 

موجودات زنده همگی قابلیت تولید مثل دارند و همین موضوع عامل بقای نسل آنهاست. دستگاه تناسلی به همین منظور در بدن موجودات زنده تعبیه شده است. دستگاه تناسلی تنها دستگاهی از بدن است که برای زندگی خود فرد حیاتی نیست امّا برای بقای نسل لازم است. در فرآیند تولید مثل انسان دو سلول جنسی یا گامت نقش دارند: گامت مردانه که اسپرم نامیده می‌شود و گامت زنانه که تخمک نام دارد.

فاطمه بازدید : 158 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)
قرص پیشگیری از بارداری که به نام "قرص" مشهور است، روشی مؤثر، متداول و مطمئن در پیشگیری از بارداری است.  قرص روزانه توسط  خانمها مصرف می‌شود و دارای هورمونهای استروژن و پروژسترون (هورمونهای زنانه) است. هورمونها مواد شیمیایی هستند که کنترل کارکرد اعضای مختلف بدن را بر عهده دارند. هورمونهای زنانه فعالیت تخمدانها و رحم را در زنان کنترل می کنند. قرص پیشگیری از بارداری به نحوی این هورمونها را به بدن می رساند که کنترل تخمدان و رحم را از هورمونهای بدن می گیرد و با نظم جدیدی که با هورمونهای خود ایجاد می کند مانع بارداری می گردد .
فاطمه بازدید : 159 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
در مورد بهداشت دستگاه تناسلي مردانه همانطور که در مبحث بهداشت تناسلي زنانه هم گفته شد، شستشوي مداوم و زدودن موهاي زائد آن در عين سادگي بسيار موثر خواهد بود. همچنين بهتر است دستگاه تناسلي را پس از هربار شستشو حتما خشک کنيم زيرا مرطوب بودن آن موجب فراهم شدن محيط مناسبي براي رشد عوامل بيماريزا خواهد بود.
فاطمه بازدید : 180 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
آلت تناسلی قسمتی از بدن است که آقایان معمولاً حساسیت بیشتری برای محافظت از آن به خرج می دهند. به همین علت، این عضو از بدن نیاز به مراقبت های ویژه دارند. همه ما از اهمیت استفاده از کاندوم در برخی موقعیت های خاص آگاهیم، اما مراقبت صحیح از آن لزوماً به همین جا ختم نمی شود. در این مقاله نکاتی را برایتان عنوان می کنیم که به شما کمک میکنند به بهترین شکل از این عضو مهم نگهداری کنید.
فاطمه بازدید : 153 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
احتمالا از هر مردي سوال کنيد که کدام جنس، جنس غالب است، مي ‌گويد مردها جنس غالب‌ هستنند. دليلش هم ساده است: مردها هيکل‌ بزرگ ‌تري دارند و عضلاني ‌تر هستند؛ مي ‌توانند سريع ‌تر بدوند، وزنه ‌‌هاي سنگين‌ تري بلند ‌کنند و چيزها را به مسافت دورتري پرتاب کنند و ...

اما از لحاظ پزشکي، ماجرا کاملا متفاوت است. وقتي صحبت بهداشت به ميان مي ‌آيد، مردان جنس مغلوب‌ هستند!

ميانگين طول عمر مردان هميشه کمتر از زنان بوده است. در طول صد سال گذشته، تفاوت عمده ‌اي از لحاظ تشخيص و درمان‌ هاي پزشکي به وجود آمده است و به خصوص در کشورهاي پيشرفته افراد تاکيد بيشتري بر رژيم غذايي سالم و ورزش منظم و ترک سيگار دارند. در نتيجه اين پيشرفت‌ ها گرچه ميانگين طول عمر مردان افزايش يافته است، اما هنوز هم مردان در سنين پايين ‌تري نسبت به زنان مي ‌ميرند.

تفاوت سلامت مردان و زنان

مردان با ميزان بالاتري نسبت به زنان به علت بيماري‌ هاي مختلف مي ‌ميرند. مردان در سنين پايين ‌تري نسبت به زنان مي‌ ميرند و در طول زندگي بيشتر دچار بيماري‌ ها مي ‌شوند. آن ها در سنين پايين ‌تري ممکن است دچار سقوط و عوارض ناشي از آن ‌‌شوند و نسبت به زنان بيشتر دچار بيماري مزمن مي ‌شوند. از طرف ديگر، گرچه زنان بسيار بيشتر از مردان به ديدار دکتر مي ‌روند،‌ در سنين بالاي 65 سال هزينه‌ هاي بسيار بيشتري صرف مراقبت پزشکي از مردان بيمار مي‌ شود.

اما چرا مردان از لحاظ سلامت از زنان عقب ‌تر هستند؟

فاطمه بازدید : 187 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
بسیاری از زنان جامعه ما نمی دانند که بستن سوتین به مدت طولانی ارمغانی به جز سرطان برای آنها ندارد.

به گزارش گروه ترجمه سامانه خبری سلامت نیوز، برای سالهای طولانی، اغلب مقالات به دلایلی از عوامل ایجاد کننده سرطان سینه مثل نا مناسب بودن تغذیه ، ورزش نکردن و….. به عنوان عوامل اصلی زمینه ساز این بیماری که بیشترین میزان مرگ ومیر زنان را در 2 دهه اخیرداشته ،اشاره می کردند.

این مطالعات قاعدتا باید قابل قبول باشند ولی خانمهایی که در طرح Linda Mccarthey شرکت کردند، زنانی مذهبی ،گیاهخوارو ورزشکار بودند که شانسی دردوری از سرطان سینه نداشتند. شاید اغلب مقالات متقاعد کننده ای که تا کنون در ارتباط با سرطان سینه دیده شدهمربوط به پوشیدن سوتین باشد.

درمطالعاتی که در مورد سرطان سینه وارتباطش با سوتین در آمریکا انجام شده ، متوجه شده اند که زنان مبتلا به سرطان سینه سابقه ای در پوشیدن سوتین های تنگ ورزشی وطولانی مدت آنها داشته اند.

درحقیقت تقریبا تمام افرادی که سرطان سینه داشته اند بیش از 12 ساعت در روز سوتین پوشیده اند.

وقتی یک خانم سوتین تنگ ومحکم می پوشد ،سینه هایش را تحت فشار قرار می دهد،در نتیجه راههای لنفاوی سینه بسته می شود ونهایتا در آن ایجاد برجستگی می کند.این عامل باعث می شود مایعی که به تدریج انباشته شده است، متورم وحساس شده وبه شکل کیست در بیاید . ضمن این که سموم نیز باید از طریق عروق لنفاوی به بیرون رانده شوند.

به هر حال در یک سینه با سوتین محکم وتنگ این مراحل به خوبی انجام نمی شود ودرنتیجه سموم درسینه ها تجمع می یابند. در واقع سوتین ها عامل ایجاد سینه های بیمار هستند.سوتین ها حمایت ساختگی وغیرواقعی از سینه ها به عمل می آورند ودر واقع بدن انسان قدرت نگهداری ازسینه ها توسط خودشان راازدست می دهند و به همین دلیل اغلب خانمها بدون سوتین احساس نا خوشایندی دارند.

پس برای پیشگیری از سرطان سینه نباید سوتین های تنگ پوشید و حتی در صورت امکان بدون آن بخوابید.

یک نکته قابل توجه آن است که میزان موفقیت برای بازگشت از سینه فیبروتیک حتی برای افرادی که 15-10 روز بدون سوتین بوده اند بسیار بالا بوده است. ثابت شده است بسیاری از خانمهایی که بدون سوتین بوده اند به طور معجزه آسایی بیماری آنها بهبودی یافته است .
فاطمه بازدید : 124 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
بسياري از خانمها براي اولين بار سوزش سر دل را در حاملگي تجربه مي كنند و اين مشكل بسيار شايع مي باشدومعمولا سوزش از معده و زير پستان شروع مي شود وگاهي تا قسمت انتهايي گلو ادامه دارد.
فاطمه بازدید : 573 پنجشنبه 17 فروردین 1391 نظرات (0)


1 مصرف دو عدد قرصHD باهم و تکرار مصرف آن 12 ساعت بعد.


2 مصرف چهار عد قرص LD با هم و تکرار مصرف آن 12 ساعت بعد.


3 مصرف دو عدد قرص لوونرژسترول با هم.


اگرچه روش اورژانسی در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد اما نکات و ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که رعایت نکردن آنها ممکن است منجر به شکست درمان یا بروز اختلالاتی در سلامتی مصرف‌کننده شود. اگر احتمال می‌دهید روزی به استفاده از این روش نیاز داشته باشید، دانستن این نکات به شما کمک می‌کند که درمان کم عارضه‌تر و موفق‌تری را تجربه کنید: 


   مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست استفاده از این روش «زمان» است. به این معنی که هرچه فاصله زمانی بین وضعیت مشکوک به بارداری و شروع مصرف قرص‌ها کمتر باشد احتمال موفقیت این روش هم بیشتر است. بهترین زمان مصرف قرص‌ها تا 12 ساعت بعد از مقاربت است. 


   شکی نیست که مصرف دو عد قرص HDیا چهار عدد قرص LD یا دو عدد قرص لوونرژسترول باعث بروز تهوع در مصرف‌کننده می‌شود. اگر این تهوع با استفراغ هم همراه باشد، خروج داروی مصرف شده از دستگاه گوارش باعث کاهش و گاهی به صفر رسیدن اثربخشی آن می‌شود. بنابراین استفاده از یک داروی ضدتهوع به همراه هر نوبت مصرف این سه دارو به اطمینان از اثربخشی آنها کمک می‌کند. 
 

فاطمه بازدید : 125 پنجشنبه 17 فروردین 1391 نظرات (0)
کالج متخصصان زنان و زایمان آمریکا اکنون توصیه می‌کند زنان بارداری که قرار است زایمان سزارین انجام دهند، باید درست پیش از این عمل آنتی‌بیوتیک دریافت کنند تا از عفونت‌ها پیشگیری شود.

به گزارش هلث‌دی نیوز به گفته این کالج عفونت شایع‌ترین عارضه سزارین است و در 10 تا 40 درصد زنانی که سزارین می‌شوند عفونت رخ می‌دهد، در حالیکه در زایمان طبیعی این میزان یک تا 3 درصد است.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    كدام رئيس جمهور بهتر بود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 182
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 126
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 208
  • بازدید ماه : 426
  • بازدید سال : 2,345
  • بازدید کلی : 246,108